Busväder...

Lördag och fullt ruskväder... Inte precis det man önskar! Hösten är verkligen på intågande både vad det gäller blåst och regn... Ska verkligen det vara slut på solen redan?? Jag hade beställt sol hela september i slla fall!!! Men vem lyssnar på det då?? Ja ja det blir strax en runda runt strängen bara Roger vaknar så. Han hade jätte svårt att somna igår och satt uppe halva natten så han behöver nog sova ett tag nu på morgonen istället. Jag somnade bums igår, somnade till och med i soffan... Det händer ALDRIG ju, måste vart helt slut! Hade världens bråk igår med vår underbara treåring... flera gånger faktiskt... INTE ROLIGT ALLS! Han hade slängt ut alla leksaker i sitt rum, det enda som inte låg i högen var hasn böcker. Mitt i allt står han så flera grejje går sönder och vägrar fullkomligt att städa och bara fjantar sig... Typiskt treårstrotts hela tiden och det är såå tråkigt! Mitt tålamod försvinner på studs och hornen växer ut! Känner mig såm världens monstermamma... Helt sanslöst va tråkigt! Egentligen vill jag inte vara såå tråkig men det liksom bara blir. Fast det e kanske inte så konstigt egentligen, man orkar ju inte hur mycket som helst heller...

Igår var Jörgen, Marie, Edwin & Alva här och Jeanette & Janice, vi smaskade på Herrgårdskyckling och drack ett glas vin =) Det var inte alls fel en fredagkväll!! Lovis nöjde sig med flaska och somnade tillslut gott, ända till halv 7 imorsse sussade hon!!

Elliot vaknade nu och slog de stora bruna och la huvudet på sne och frågade om han fick se på Lotta!! Lilla godingen, det e klart han får! Jag tycker att det är väldans roligt att han gillar Astrid Lindgrens filmer för de är allt lite roligt att titta på för egen del med! Mycket roligare än att tilla på pokemon och spindelmannen =) Jag hoppas verkligen på en bättre dag idag och att vi kanske ha lite mysigt jag och Ellioth =) Spela spel och läsa böcker kanske =) Det e han ju inte sen att haka på!!

Men lite städning och fixande måste det bli med! Vi ska ha gäster ikväll, mamma, pappa, Siv & Jörgen kommer hit! Jag leatade upp ett jätte mumsigt recept på tasteline...

http://www.tasteline.com/Recept/Inbakad_flaskfile_2

Låter jätte gott i alla fall så det får det bli!! Ska bli mycket trevligt i kväll!!

Nu sover lillhöna i vagnen så då får man ju passa på att vara med Ellioth!! Ha en bra dag!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0