Tjugondag Jul

Idag e det inget dagis, Ellioth e ledig och natten har vart si så där för mig och Lovis. Det blir en mysdag med barnen idag! Nu blir det film i soffan =)

Det är Tjugondag Jul idag och då e det ju meningen att julen ska ut... Redan hur hände det?? Fattar inte vart julken tagit vägen och egentligen vill jag inte ha ner julen ännu... Jag älskar julen och alla ljus och mys och mina söta tomtar ;) DET ÄR MYSIGT! Sen när julen är borta så blir allt bara TOMT!  Jaha och sen, vad ska man ha sen... Gardiner?? Ne har inga roliga att sätta upp igen =( Vad ska man göra åt det när man inte har en miljon på kontot så man kan köpa ett par stycken! Ne men jag har sett ett par som kanske skulle kunna bli mina... Billiga och våriga så kanske skulle man beställa dem idag! Får kolla runt lite till så kanske =) Jag hade lite planer på att ta bort julen men ORKAR faktiskt inte och har ingen lust alls längre! Kanske om jag får lite energi så ska jag städa lite, toaletter och damsuga i alla fall! Sen kommer Mormor hit och hon slutar halv 1 så det ska bli jätte mysigt!! Ne bara det e ganska städat så e allt ju ok och vi sa att vi tar nog bort julen till helgen när vi e hemma båda två. Det e inte så lätt att packa ner alla tomtar med en klåfingrig liten dam och en liten kille som vill ha uppmärksamhet! Ne vi tar det som det kommer! Det ÄR väldans mysigt att bara vara tillsammans med barnen och bara vara utan en massa måsten!

Japp det kom en del snö i natt!!!!! Såå vackert! Alla träden är fulla med snö, alldeles vitt, slasket e borta på ett tag till och det ska komma mer snö till helgen!! Jippi!! Vintern ÄR inte slut ännu!! Kanske kan man ta sig ut och dra två små troll i pulkorna sen!! Hade vart så mysigt! Man måste verkligen passa på ! Alla som klagat på snön nu e den tillbaka =) Bättre med snö än is och tö!! Vackrare, roligare för barnen och Roger sa att det inte var såå halt idag och det är ju ett jätte plus! Jag gillar inte halkiga vägar =)

Roger var totalt död igår när han kom hem så han deckade på soffan med en skrutt på sig som kollade på film. De hade jätte mysigt! Blev sen middag men det var gott i alla fall och sen bidde det ostbågar på kvällen =) Det gillade Lovis med hon var helt galen!!  *Fniss * Men skönt att intervjun vart över nu e det bara väntan kvar och hoppas såklart! Han hade  drömt om jobbet inatt =) Sötisen!! Idag skulle de ha matte i skolan ;) Men det e ju inga problem för den mannen, han har ju mattehuvud, till skillnad för en annan =) Jag fattar inget av det där...

Nehe nu har jag ett litet troll som biter mig i knät... SKÖNT!! INTE!! En bajsblöjja... Mmmm luktar mumma... INTE Får återgå till mina troll! HA en bra dag alla för det ska vi ?=) Måste få dagen att gå så Ellioth slipper att vänta så på pappa, de ska bygga bilbana när han kommer hem!! Lyckliga killen =) Han längtar!!

Kommentarer
Postat av: Carro

Åhh det hade vart riktigt kul med nya gardiner !

Kram

2011-01-12 @ 19:31:21
URL: http://Carroiskogen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0