Dripp dropp =)

Regnet öste ner redan från starten på den här dagen =( Halva natten oxå för den delen... Undrar NÄR ska man få sova en hel eller mycket av en natt?? Har faktiskt bara sovit en toppennatt sedan vi kom hem...
Varmt klibbigt eller åska regn =/ Hm vädret verkar inte riktigt bestämma sig!

Idag kände jag ialla fall för att hitta på något!! Lovis behöver verkligen saker till sin förskolestart!!
Bästa vore om man kunde dela upp det... Lite nu och lite sen, nu har man ju två barn som går på sörskola och behöver allt. En pojke som går i sklan och där krävs det ju lite extra om man vill hänga med!Känner att det e jätte viktigt! När vi satt & åt frukost skickade jag sms till Nett om hon hade planer för dagen... annars hade jag det =)
GEKÅS??!!

Japp det nappade hon på! Mysigt med våra heldagar, lite äventyr och mys!! Vi snabbade på oss och gick ut med hund ch allt sen far vi iväg =) Regnt öste inte lika mycket men vist var det taskigt väder! Vi kom iväg och in på skobo! Där hittade vi skor till Ellioth med Blixten McQueen, 129 kr! Me like! Sen hittade vi gummistövlar till onom med! Skönast var skorna då hans skor vart mindre än hans fot!!!! Åh det gjorde ONT i mammahjärtat! Men nu e det fixat och de gamla skorna ligger i papperkorgen på skobo =)

Vidare in i den stora jätteaffären =) Lite måsten åkte ner i korgen och sen bar det av ner till regnkläderna =) Hittade jättefina till min lilla Loppa! Väska till dagis e med avklarad! Känns såå skönt!! Sen är det som om det händer något magiskt! HUNGER!! Japp alla kände vi likadant och upp i rulltrappan åkte vi för att premiäräta lunch... Lite lätte IKEA wannabee =) IKEA e bättre!! Men det fundkade detta med och ungarna åt! Mätta ooch med förnyade krafter så bar det av ner igen för att gå den sista reiden innan vi åkte hem. Klockan bara flög iväg!

Sen skulle vi "bara" gå innom den andra skoaffären om i fall att det fanns stövlar till loppan... Skulle vi INTE gjort! För när vi skulle ta oss till bilen hade himlen öppnat sig!! Det var världens störata droppar sm bara föll med... Inte ville det sluta heller så det var ju bara att klä in vagen så Vilja inte bidde blöt... Sen sprang vi =) Vilken syn det måste vart! Herre jösses det e verkligen inte lättt att springa med en kundvagn med två barn samt varor =) Men vi flabbade gott!! Vi blev verkligen dyngsura =( Kunde vrida ur kläderna och skorna blev till en bassäng fortare än hejjsan... det var en hel insjö på hela parkeringen! In med barn och varor och vagn... Bytade om så jag hade bara min jacka... Vi var nog en snygg syn =)
Har som alltd vart en jätte mysig dag när jag & Nett får för oss våra äventyr!!

Hem och byta till rena kläder... KAFFE!! Sen var vi redo igen... En tur ner till Morup för att spana in en leksaksaffär där som en av Rogers kollegor driver... llioth kom in i paradiset... Ögonen blev stora och han njöt i fulla drag! Där fanns alla de bilar man kan tänka sig! Oj oj oj va svårt det vara att välja =) Men han valde en Pick Up! Stolt som en tupp och vi ficj köpt en present till vår Herman med! Nu bar det av till Nygatan 11 för att snosa på lilla Sonja! Åh vilken lite goding =) Lik Herman var hon och mycket liten! Men sen Vilja kom har ens begrepp om liten förändrats... Lilla dockan! Sonjas mamma blev mycket glad för de ROSA kläderna och Herman blev mycket lycklig över hans stora lastbil med flak som han lastade emd alla sina småbilar =) Pojkarna lekte som hejjsa, märktes att de saknat varandra och vi sa det att det får bli mycket lek i sommar för att avrasta dessarastlösa gossar =) Underbar jorgubb & rabarberpaj hade Sofie gjort och den satt som en smäck =) Mysigt var det!!

Klockan han bli mycket innan vi kom hem men jag tg mig i kragen och gick runt strängen med Zelma. UTAN regn =) Och nu måste jag ju säga att det känns mycket bra! Vår underbara kille Alviin hade städat sitt rum vilket jag blev mycket glad för! Han kan om han vill!!

Nu ska jag strax gå och knyta mig och förhoppningsvis få mig en god natts sömn!
Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0