Bäbismys

Har haft en jätte mysig dag idag =) Lämnade min prins på förskolan och det gick BRA trotts att de skulle ut på promenad! Ellioth är inte så särskillt förtjust i att gå till skolgen eller vara ute... Inte när man lämnar honom i alla fall. Men de skulle till biblioteket för att lyssna på sagostund! Det tyckte han var spännande! Kändes såå skönt att lämna honom när han är glad!

Hem och sätta lillhöna i vagnen och ta ut hunden för en runda runt strängen! Åh det var såå underbart, det gav mig en himla kick! Kände som om jag sprang runt idag... Det blåste som tusan, solen sken och Lovis somnade bums... Hade tänkt att jag skulle gå hem och turbostäda medans Ellioth var på förskolan! Det är mycket enklare att städa när han inte e hemma... Jag plockar in och hans nya lek är att tömma sitt rum på ALLA leksaker och backar och förflytta dem till vardagsrummet... "Det är en traktor mamma" Säger han helt allvarlig, ungifär som om "fattar du inte det". Och NEJ jag fattar verkligen inte det! Jag fattar ingenting, hur kan en gosse ha såå mycket fantasi?? Han får allting till att kunna bli allting! Ibland är det bara att ta ett djupt andetag och tänka att vad i hela världen gör det om allting är i vardagsrummet då?? Det är ju ingen som dött av!! Det är ju bara att städa in det sen när han lekt klart! Tur för Ellioth att han ibland har en mycket förstående mamma =)

Nåja eftersom det inte blev någon städarlust så kan jag ju säga att mina fötter rent ut sagt sögs bort till Lomvägen 6 =) Lovis sov ju så hon fick lov att stå ute och sova! Så jag passade på att titta in och gosa med en mycket liten liten bäbis!! Herre jösses va liten hon e... vilka underbara små läten och knorrande denna lilla varelse har! Men fjantigt nog är det lite nervöst att hålla denna lilla tösabit! Ja jag vet att jag har två barn men de har banne mig inte vart såå här små! Men man vänjer sig säkert!!

Hemsjukvården kom när Vilja låg i min famn =) Jag fick klä av henne och byta blöja =) Det var ingen stor rumpa alls!! Såå liten och sööt!! Tänk va mysigt!! Hon hade gått upp lite och hon är en nöjd liten dam!! Komemr att gå så bra så bra!

Vi blev kvar på lunch, jag och Nici var sugna på köttfärssås och spagetti så vi åkte ner och handlade. Sen stälde jag mig i köket och lagade mat =) Känns så mysigt!! Kaffe på det och då hde Roger kommit med ju, han åt oxå =) Vi skulle ju städa men bäbis E mysigare =)

Till slut om långt om länge kom vi hem och turbostädade tillsammans =) Vi var riktigt duktiga så nu e det bara två rum kvar! Bra jobbat!! Jag knyckte med min Janice som sälskap till Hajen för att handla till Kalasen i helgen =) TACK gumman för att du föjde med!! Kändes mycket lättare att vara två!! Nu e allt hemma i all fall och imorgon behöver jag bara swtäda klart och åka en tur till Eklöws... Sen ska det fixas mat till kvällen!

Nu ska jag krypa i kojjen och sussa, är ganska trött och Roger ska upp halv 4  morgon! Han ska ju prova på jobbet han söker =) ♥ LYCKA TILL GUBBEN!!! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0