FULLSPÄCKAT!!

Wow vå veckor jobbade och det gå i 190 knyck! Jag fattar inte att det bara rusar på i ett tempo jag inte kan styra över alls! Insåg att jag inte bloggat på en hel vecka =) Har liksom inte haft varken tid ork eller jag har nog inte ens kommit ihåg att jag hade en blogg... Har knappt vart på fb heller =) eller pratat i telefon som jag brukar göra.... Timmarna på var dygn räcker liksom inte riktigt till...
 
Så en sumering i korthet i alla fall!
 
Veckan startade med att Rikard fyllde år & vi firade honom med en blomma jag handlade på väg hem från jobbet =) Jag hade glömt att vi skulle dit och huvudet var som ett getingbo!! Cissi glömmer inte en födelsedag bara så där eller så visar det bara på hur mycket det e i boet just nu =) Det blev tacos och mys i en väldans hast med griniga barn och trötta föräldrar! "Vi glömde ju sjunga Ja må han leva" kläcker min son ur sig när vi traskar hem!!
Sötnos!!
 
Tisdagen var fullspäckad från 7-19... en massa på jobbet som svslutades med ett föräldramöte på kvällen! Kan säga att jag var som en urvirden trasa på kvällen när jag damp ner i soffan! Somande tidigt!!
 
Onsdagen gick i samma tempo och på kvällen var det dax för kick-off hos en kollega i deras sommarstuga med planka och en massa asgarv! Vi skrattade så tårarna sprutade och det var verkligen jätte mysigt! De hade världens havsutsikt från fönstret och hade det inte vart för ett gäng svärmande flymyror hade vi sutit ute men det gick bara inte!
 
Torsdagen gick av bara farten och efter en natt full med oro och nervositet inför Rogers MR hade vi inte sovit många timmar. Olusig kände man sig och det hade vart tufft för honom! Det tog låång tid i "röret" och det var nära att han tuppade av... Kämpigt men nu e det över och vi kan göra ett streck i checklistan!
Vi snabbade på alla och satte oss i bilen och åkte upp till Göteborg där Jörgen & Mari med barn väntade för att spendera dagen på Liseberg! Wow vilka förväntansfulla barn vi hade och Oj va roligt vi hade! Det var verkjligen precis vad hela familjen Stehnson behövde efter denna kraftvecka! Vi åkte allt som gick att åka och barnen var både lyckliga och dödströtta när vi styrde kosan hemmåt! Kan nog bara tillägga att maman & pappan med var dödströtta!
 
Så äntligen fredag och Roger är på sin efterlängtade klassträff!! Jätte roligt för honom och spännande att träffa alla gamla kompisar! Jag & Pia har grillat med kidsden, blev en promenad så Loppan somnade & hunden blev kissad =) Rikard ville ha en översovarkompis i husvagnen och först var Ellioth på men innan de han gå så ångrade han sig och ville sova hemma hos mamma istället så det var bara för Rikard att traska & hämta hem kudden & täcket igen
=( Nu sover han gott i sin säng och ganska nöjd med sitt val...
Jag hamnade på framsidan och tjötade med Nett LÄNGE och det var jätte mysigt och skönt att bara sitta  och vara! Vi sumerade vad som hänt i veckan och det var ju ganska mycket för oss båda kan man säga!
Är mega stolt & glad för den upprättelse de fått och allt vad de kämpat för länge! Skolinspektionen har gett sitt beslut & äntligen är det någon som lyssnar på de barn som har det jobbigt!
 
Nu hamande jag frmaför datorn och klinkar lite, egentligen borde jag gå & lägga mig för vi har mycket som ska göras imorgon! Hela altanen e full med stenmjöl som ska sopas i springorna och hemmet ser utt som om det vore vänt uppochner =) Hm är det helggörat??
På atl om stenmjöl så är vår altan klar, bara grinden som fattas... Vet inte riktigt vad jag tycker heller... Det blev i alla fall bättre än jag väntat eller så e detbara skönt att det e klart och man snart slipper tomtearmen utanför föntret! Jag har massa planer för hur jag ska göra på baksidan, vad som ska planteras osv... Jag och Ellioth har i alla fall betsämt att det ska bli blåbärsbuskar, smultron och fina härliga buskar, flera Kaprifoler som ska klättra på spaljer & det känns lite spännade att göra det bästa av det! Men oj va mörkt det blev inne... Känns lite strange, emn man vänjer väl sig! Får bli en fönsterputtsning & byte av gardiner så vi släpper in mer ljus! Nice!!
Vi får väl se vad som händer & fötter imorgon!! Men först en låång och riktigt god natts sömn så kanske man är lite mer människa imorgon!!
 
Sov gott med er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0