Grattis Älskling!

Då var en födelsedag till ända hos familjen Stehnson! Det började med kaffe på sängen & tidningen med sjönsång från frun =) Barnen var inte så hjälpsamma på morognkvisten... Lovis körde sin repertoar ikväll istället ♥ Underbara unge!!
 
Det blev våffelkalas för hela slanten med kärt besök!! Hela la familia var här & det var mys på hög nivå! Gubben var mycket glad för sina presenter så nu blir det hans tur att få investera i en ny vinterjacka =) Ska bli riktigt roligt!
 
Nu har jag precis förbetett mig inför morognens medarbetarsamlat =) Lite pirrigt är det med en ny chef & allt men nyfikenheten tar faktiskt över och det ska bli riktigt roligt! Jag vet var jag står som pedagog och starten på den här terminen har gått över förväntat, jag har lyckats vända det jag velat länge och har fått ett otroligt stöd! Det är riktigt roligt att känna att man är ett helt arbetslag & det ska bli mycket spännande att få in nytt liv & nya tankar med vår nya kollega!
 
Jag och gubben sitter i soffan och har på tv:n men ingen kollar riktigt, jag bloggar & han sitter på fb i sin nya mobil =) Barnen sover sedan ett bra tag sen efter ett mindre hysteriskt utbrott med rädslor för åskan... Ellioth har vart så fantstisk tidigare och inte vart rädd det minsta, det har till och med smittat av sig på hans mamma... Men sedan det sista ovädret med den sista knallen då vi flög en halvmeter upp ur sängen sitter det i och Ellioth var otroligt övertygande om att minsann skulle komma åska i natt! Åh älskade lilla vän! Men hans omnade tillslut i vetskapen om att hans mamma kommer och hämtar honom så fort jag kan om det åskar =) Det e nemas problemas för den här mamman att lova då jag vaknar av typ ingenting...
 
Imorogn är det onsdag & halva arbetsveckan till ända =) Skulle haft möte imorogn kväll men eftersom vi redan gjort ett extra kan vi hoppa morogndagens =) Me like! Nett skulle in till stan & inhandla Loppan jacka som äntligen skulle komma!!! JIPPI!! Jag har väntat men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =)  På torsdag blir det Gekås med grannen för att inhandla skor till barnen samt lite annat bra att ha... En lugn helg för att hämta nya krafter för kommande vecka... Den blir tuff men lärorik så det måste till att vända till det positiva =) Det e roligt med utmaningar & nästa vecka börjar skolan!! Kul!!
 
Nu ska mamman gå och lägga sig innan huvudvärken tar fäste =) Får ju passa på när trollen sover =) Natten på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0