Dagarna går...

Fattar egentligen inte vart tiden tar vägen! Det är helt otroligt att den bara rusar fram, vi är redan i mitten av mars och det dröjer inte lång tid innan jag har en fem åring fär hemma ♥

Vi har en fullspäckad månad framför oss och april likaså =) Varje helg är nu full av roligheter att se fram mot! Det känns spännande & roligt såklart och ett tu tre är sommarn här känns det som! Jag älskar den här tiden, känner mig såå full av liv och vårkänslor och är helt förundrad över att jag mår så bra!! Jag brukar alltid hamna i en vårdeppretion och tycka att det mesta är skitjobbigt!! Känns så underbart och jag njuter i fulla drag av varje dag! Solen skiner, det luktar vår och fåglarna kvittrar! Så hackspetten när jag var ute och gick, det låter så härligt när han jobbar för att få sig ett nytt bo =)

Idag har goa Jen & hennes lille prickigkorv Milo vart här på besök!! Hur mysigt som helst!! Det blev spagetti & köttfärssås till barnen och Ellioth var toklucklig för det! "Åh mamma det är din bästa köttfärssås"!! Åh det värmer i mammahjärtat! Jag testade att lyxa till det lite för dem i början på min soppperiod, med ketchup, chilisås & vispgrädde.... Han ratade den totatlt!! "Mamma jag vill ha din goa köttfärssås med morötter i!! " gnäller ungen =)) Ha ha ja då har man faktiskt lyckats väldigt bra med att föra över nyttigheter till sina barn!!!

Det blev en runda runt strängen innan jag hämtade Lovis med =) Underbart! Ellioth traskade bort till Nett & jag hämtade Loppan på vägen! Är sjukt impad av henne! Hon gick heela vägen hem och höll mig i handen =) Gnällde inte en enda gång utan babblade på om allt vi såg på vägen =) Helt underbart!!

Snart kommer gubben hem så får vi se vad eftermiddagen bjuder på, kanske en tur för att kolla på en Caddelack =) Det kanske står en här till helgen, det återstår att se =) Kul & spännande och vi ser mycket fram mot att åka till Läjet till sommarn och äta glass med en jänk!! Det dör man inte av!!

Ellioths vattkoppor börjar bli bättre och bättre men de i munnen & svajlet e envetna och en del i jumskar, knäveck mm är fortfarande geggiga =( Han längtar tillbaka till sitt Solkulla och det förstår jag!! Roger fick ringt efter ett sjukintyg igår... Bvc tyckte att det var väl inte nödvändigt, det hade ju gåtttt såå lång tid nu, en vecka!! Eller hur alla följer inte mallen på 10 - 14 dagar... Men 7 helt plötsligt!! Fattar faan inte hur de tänker på det stället?? Varför kan inte föräldrar få vara hemma med sina barn till de att de är bra, smittfria och orkar med en dag på deras förskola??

Nåja nu blir det till att hänga upp tvätt =) Ha en fortsatt trevlig dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0