Stamnared

Godmorgon!!

Här var vi uppe i ottan... Lovis ville minsann inte sova längre så det var bara att traska upp och sätta på kaffe och tv:n för min lilla Loppa!! När jag satte mig i köket med min tidning och min kopp kaffe traskade hon såklart efter och sitter nu och pärlar för fullt! Det dröjde inte länge innan min lille kille kom upp han med och är på ett icke strålande humör... Bara för Lovis satt och pärlade var han ju bara tvungen att pajja lite... Åh.... Suck!!

Nåja efter en underbar dag igår så hoppas jag verkligen på en ny idag!! Ingen dimma i alla fall, lite mulet men jag trort att solen e på G!!

Ellioth ska följa med Janice och Christoffer till Gekås idag så han blir rastad =) Jag planerar en lång promenad när han e borta, lite lättare med bara en Lovis i vagen =) Annar ska hon ta sig en vals med Snabeldraken denna dag!!

Annars...
Ja... Hm... igår kom det där telefonsamtalet vi väntade på.... för ett tags sedan som nu hade fallit i glömska!

Vi satte upp oss på att få hyra ett hus i Stamnared, ett hus som ligger på en bondgård. Våra hyresvärdar ska använda gården och föder upp ekologiska kossor... Hade väl vart häftigt för barnen... Hade vart frihet!! Då var vi jättesugna på att få komma ut på landet och få bo i HUS!!

Men nu?? Vi har precis fått ordning på lägenheten så som vi vill ha det! Vi skulle höra av oss inom de närmaste dagarna.

Tankarna snurrar på som jettmotorer och det enda jag kan känna en NEJ!! Jag tror inte att jag vill ge upp vårt liv här, vi trivs ju i Veddige och där blir det rena rama landet... Vist vill jag bo på landet men landet har faktiskt olika betydelse... Jag kanske inte vill bo ifrån all redlighet som finns....  Inga bussar... massa körande, hur blir det med huset... Hur ser det ut?? Det som bor där har bott där i evigheter och kommer de nya hyresvärdarna att lägga ner pengar på att fixa och dona, det tror inte jag...

Min gubbe var nog mer sugen än jag men jag tror inte heller att han ser det jag ser för han e inte hemma mest med barnen... Roger menar att vi skulle ju kunna åka och titta i alla fall och se vad det är, det kanske e hur mysigt som helst... Och ja det e klart att det kan vara... Men mysigt har vi det ju här med, eller hur!!  Men det praktiska tar ändå över känner jag... Ne det blir nog jag som ringer och tackar nej tror jag!

Jaha det var lite morgonfunderingar... Kanske dax att ge mina barn lite frukost, det var nyss en liten Herre ute i köket och undrarde när vi skulle äta frukost idag =) Han var lite hungrig sa han, söta ungen!! Om han får lite mat i magen aksnke han blir på lite bättre humör =))

Ha en fin dag på er!!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Sol i sinne <3

Pratade nyss med min gubbe och vi e ganska rörande överrens om huset och det blir inget med det... Vi trivs bra här!!

2012-03-01 @ 08:19:16
URL: http://familjenstehnson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0