Bullar & flätor

Torsdagen börjar lida mot sitt slut och det var ganska skönt att sjunka ner i soffan med en kopp kaffe nu! Har haft en stressig & hektisk dag på jobbet så det var skönt att det var en kort dag! Mycket att ta igen efter en vabb-period!

Haft världens underbaraste dag med mina ungar!! Vi tog det som det kom, regnet öste ner så ett besök på banken, eklöws, posten och sen hem för att äta mellanmål =) Matvraket till mamma insåg i eftermiddag varför det var såå knäppt på matkontot! mensen är i antågande så det var ju inte alls konstigt att man vart sugen typ heeela tiden =)

Igår var vi sugna på bullbak, men allt med bilar & krångel satte liksom käppar i hjulet för det. Idag var det inget som satte stopp för bak så då åkte bakassistenten fram och bullbaket var i full gång! Ungarna lekte och kollade på film under tiden de jäste...

Både Ellioth &Lovis var sugna på att baka och kavlarna åkte fram och de tyckte att det var superkul!!

    

Ellioth fick låna min stora kavel och provade alla möjliga sätt att dega och tyckte att det var roligt! Han fick göra allt själv, smörade och kletade =) Till hans stora lycka fick han välja vad han ville ha i, nutella!!



Massa smör, nutella & socker =) Kan tro attde är söta & goda!!



    

Lovis kämpade på allt var hon var värd... kavlade och hälde ut en massa socker i stora berg & kanel =)
Min bulle!!! Klart att man får göra själv =) Annars lär man sig ju inte...¨




Det var inte lätt att hälla med sockerstöaren... Det blev stora högar, men det var ju inga problem för de kan man bara kleta ut =)


    

Mmmm mumsigt!!

    

Premiärtände vår ljuvliga ljusstake!! Visst e den vacker!!

Mamman här har börjat träna på att göra inbakade flätor på min dotter =) Den ena blev faktiskt riktigt bra!! Riktigt roligt och Lovis satt ganska still i morses!!

Hade turen att ge mig ut på en skön promenad mellan skurarna. Vi tog slingan och lyssnade till fåglarnas kvitter, kände doften av vårregn och jag njöt i fulla drag!! Zelma tyckte nog med att det varganska skönt!!

Nu blir det bara slapp i soffan, kaffe, nybakade bullar & mys med min gubbe! Sen kommer veckans höjdpunkt, Revenge!!

Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0