Söndag...

Då lider den underbar semestern mot sitt slut, i alla fall för min man som börjar jobba imorgon =) Inte jag inte, TRE dagar kvar! Vi kör lite egen inskolning på fritids, besök på Solkulla och tandläkarbesök för Ellioth =) Mys och förberedelse inför jobbet! Inköp av ett par nya inneladder till mig att ha på jobbet, haft dem sen 2006 så jag tycker minsann att det e jag värd!
 

Sista semesterfrukosten på altanen med pappan hemma med =)
 
 
Mina goa ungar mumsar på ägg precis om det ska vara på en söndagsfrukost =)
 

Härlig vv-frukost!! Ägg, varsegord med lite smör, skinka och tomat, kaffe med mjölk : 6 pp
 
 
Idag har jag vart superredig minsann!!! Jag har städat golfen innvändigt!! Från topp till tå medans Roger var inne och tvättade volvon, teamwork kallas det =) . När jag vänatade på honom fixade jag fint på framsidan med, bytade vatten i pollen i fall andan faller på och min lilla Loppa känner för ett bad i eftermiddagssolen! Fick dragit av ytterdörren, trappen och hela trallen och fy farao va den va sketen....  Lite middag och sen åkte han in till jobbet igen och tvättar golfen nu... Redo för jobbarveckor utan en massa härlig tid att fördriva... Känns faktiskt skönt!
 
Tvättmaskinen har gjort sitt idag och damsugarn ska strax få göra sitt med... Man har ju dragit in så mycket skit när man sprungit ut & in med vatten mm när man fejjat ute!
 
Imorgon är det dags för invägning efter semestern och jag kan nog erkänna att det är lite ångetsfyllt faktiskt! Vet inte riktigt hur jag ska ladda men det är väl bara att göra och utgå stenhårt efter det. Känns helt ok med en nystart och jag längtar tills det är vardag igen och allt är som vanligt, man äter som man ska och rör på sig ordentligt igen!! Skiter man lite i det så skiter man i allat... för så funkar jag!
 
Veckan som vart har två dagar gått åt pipsvängen och alla  bonuspp är borta, alla små futtiga aktivitetspp med men huvudsaken är att de andra dagrana gått bra i alla fall! Man ska vara nöjd för det som gått bra!!
 
När min gubbe kommit hem med golfen blir det åka av och en liten provtur för min del i volvon. En liten söndagsutflykt utan mål... Ganska skönt och lite mysigt! Ikäll får vi se vad som händer och fötter, grillning, film och mys med la familia!
 
Sen måste jag ju berätta att jag är mycket stolt över vår store grabb!! Han ringde från mammsen i fredags och berättade att han kommit i på bygg- programmet till gymnasiet!! Ett stort GRATTIS hjärtat!! Det kommer att bli kanon, nu får han det han vill (fordon är egentligen inte hans grej) och tillsammasn med sina kompisar!! Det är ju såå viktigt när man är snart 16!! Det han funkat oerhört bra sen han flyttade hem, han känns otroligt lugn och harmonisk och inga större kiv =) Häromdagen städade hans itt rum uatn att  jag behövde be honom =) Me lika alot!! Han kan om han vill!!! Ser fram mot en härlig höst med alla fem i familjen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0