Oj va helgen gick fort...

Vad var det egentligen som hände, det var ju fredag alldees nyss!
 
Söndag kväll & man hamnade framför en film på tv... Känner mig en aning olustig och jag har ingen ro att gå och lägga mig! Gubben sover och barnen sover, till och med hunden sover och jag jag sitter klarvaken! Hm hur hände det? Jag som gärna går och lägger mig i tid! Men jag kan skatta mig lycklig sp vi har sovmorogn imorogn =) Det blir en lugn och skön morogon med mys i soffan och frukost i tvrummet =) Busigt!! Abselut!
 
Ellioth har vart o lekt med Herman hela dagen och haft superkul!! Han ville inte direkt hem när pappa hämtade honom...  Loppan har vart med sin mamma som dubbelhäftande tejp hela dagen =) Loppan e väldans mammig... Fast det e ganska mysigt det med! Vi har kollat på Akungen, målat, spelat på Ipadden och hon fick välja middag, köttbullar & rackaroner! 
 
Hur i all sin dagar får man en enveten hönapöna det minsta sugen att gå på pottan?? Min höna VILL IINTE! Nu sitter hon i alla fall på den =) Ett steg framåt! Jag vet att det går inte att tvinga fram, då blir det bakslag senare och det vill jag inte! Jag barna önskar att hon ville själv... Men kanske till sommaren för när allt kommer omkring så e det smidigt med blöja mitt i vinter =) Se det positiva, eller hur!  
 
 
Vi har firat lilla Jul tillsammasn med mina föräldrar igår, det var supermysigt! Kokekött, pepparrotssås, potatis o grönkål. Gött ska det va =) Melodifestivalen , tja va ska man säga... Det var väl kanske inte det som man förvätade sig! Jag trodde att det skulle vara lite bättre... Är det så att Sverige inte vill vinna igen? Är det för dyrt mån tro?? Nåja vi håller tummar & tår för att de tre nästkommande program blir bättre än det igår!
 
Först vägningen gick hur bra som helst, taggad till tänderna inför veckan nummer 2! - 2,5 kg!! JIPPI!!! Japp har man fixat en vecka, fixar man två! Jag är bästa kompis med datorn & vågen så det ska gå hur bra som helst! Här stoppas det inget i munnen som inte ska vara där =) Tycker till och med att det är j'tte roligt att laga mat, prova nytt blandat med gammalt! Den här gången ska det funka och det handlar inte om att få en trådsmal kropp... Det handar om att jag ska må bra, vara frisk och finnas för min familj! Det är inte förhandlingsbart och ingen är ersättlig! Jag har sjukdommar på min sida som inte jag vill ha och att gå neri vikt skapar förutsättningar för att lyckas hålla mig frisk!
 
Ny vecka ligger framför oss med ledig fredag och det ser jag fram mot! Det e mycket på jobbet och mycket hemma såjag passar på att njuta av alla lugna stunder man kan ha tillsammans med de jag älskar allra mest!
Nä nu ska jag se slutet på filmen och sen ska jag krypa ner i en nybäddad säng jämte min gubbe och min fyrbenta kompis!
 
Natti natti
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0