Filmtajm

 
När livet bara handlar om sig själv och att ta vara på sig för att man ska må bra så är det ganska bra! Har legat i soffan och kollat på Prins of Persia nu på förmiddagen & tryckt i mig en 100 grammare mjölkchoklad =) Japp jag lär må som jag förtjänar sen... Men det var helt underbart under tiden!
 
Tabletterna börjar nog att göra verkan, magen är lite lugnare och lite mer stabil och jag hoppas verkligen att det fortsätter åt det hållet! Jag vet att dessa tillfällen i livet kommer och går och jag vet med mig att det är lugn, vila och vara tillsammans med de jag älskar som får mig att må bra! Jag känner mig själv så pass bra och jag vet hur jag fungerar och inte och jag vill göra det på mitt sätt! Just nu känner jag att jag är skör och jag klarar inte av mottgångar eller situationer där jag måste försvara mig.... Jag vill bara vara jag! Tänk om alla vore stöpta ur samma form, tänk va enkelt det vore?! Eller?? Nja kan nog mer tro på olikheter vilket bidrar till en mångfald där vi kompencerar varandra! Vi har alla olika att bidra med och vi har alla olika sätt för att nå dit vi vill komma.
 
För mig handlar det om att lyssna på mig själv, min kropp och sen göra det bästa av det. Jag vet vad jag behöver och jag vet hur jag ska komma ur det, det e inte första gången i mitt liv =/ Hm nja det kommer inte heller att v ara den sista! Det kan jag lova! Jag vet att man blir även starkare på ett sätt efter varje gång och skörare på ett annat... Men vist om jag skulle stå vid en maskin på en fabrik och göra samma monotoma arbete dag ut och dag in, utan familj och utan vänner så kanske.... Förmodligen hade jag gått under och mått fruktansvärt dåligt och känna mig otroligt onödig som människa utan behov och utan mål. Nej jag trivs otroligt bra med mitt liv, min familj och mitt val av yrke! Sen kan livet göra att det kommer lite mycket på samma gång och det kan vara svårt att reda ut... Men jag skulle inte vilja byta ut någon del för allt i världen!!! Det är allt det som finns runt omkring mig som gör mig till den jag är och det e så jag vill ha det!
 
 
Hm filmer kan göra att man kommer i djupa funderingar emmelanåt =) Funderingar som man måste gå igenom tror jag för att ska ordning i sin tillvara... eller oordning =)  Eller så kan det bero på att jag har hela mitt badrum fullt av karlar =) Det bankas & det skruvas och det grejjas!!! Åh va fint det blir och åh vad jag kommer att fejja och fixa och bära tillbaka allt som ska bo där inne i eftermiddag! Efter det lär jag vila i soffan med mina små älsklingar!! Jag lovar att det kommer blider ikväll eller imorogn på hur otroligt fint det blev!! Tyvär har vi inte några förebilder.... Men jag kan lova att det var inte mycket att se, grisrosa väggar/ golv med lite slöjer av blå,vitt & grått... URK!!! Slitet, sen 92... Ja ni kan ju föreställa er själva.... Oj oj oj nu håller väggarna på arr ryka =)
 
Nepp see

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0