Välkommen hem älskade unge

Då var det bestämt att vår Alvin flyttar hem till oss på heltid ♥ Till helgen är det mammas första mammahelg så vi kör på med en gång. Alvin har tagit sitt beslut alldeles själv men har haft vårt stöd hela tiden och det känns faktiskt riktigt bra. han känner själv att han har tappat mycket vänner/flickvänner på grund av att han låser in sig på övervåningen och bara spelar, lyssnar på musik och är i sin bubbla... Detta är hans sätt att bryta en dålig vana för att det inte ska bli ett alldeles för stort problem! Måste säga att jag är jätte stolt över honom och han har skött detta riktigt bra! Igår var vi hemma hos hans mamma och han berättade själv för henne hur han kände och vad han ville. Det gick jätte bra! Klart att det var jobbigt också och laddat men han har landat i sitt beslut och han känns väldigt lugn i det! Känns helt underbart!!
 
Nu är vi i planeringsstadiet för hur det ska möbleras, inhandlas mm så på lördag går färden till IKEA =) Nya rum för oss allesammans så det blir en helt nystart för familjen Stehnson! WOW!!
 
Idag är det ett besök på jobbet, lämna Ellioth hos Herman så de får leka av sig ordentligt =) Kan behövas!! Jag & Lovis åker hem till mamma på lunch, fläderblomsplockning för att göra saft! Vi ska gå igenom farmors julsaker, dukar mm...
 
Igår lagade jag kåldolmar och kålpudding i långa banor och fyllt frysen med! Farmors underbara recept men på mitt vis =) Minns hur vi gjorde dem tillsammans och hur hon gjorde... Åh va jag saknar henne!! Men idag kan jag minnas med glädje & kärlek! Precis som det ska vara! Idag har hon satt en bulldeg på jäsning... Vaniljbullar så man har lite fika så här i sommartider, fast så värst varm verkar det ju inte bli men man har ju semester i alla fall så det gäller ju att njuta =)
 
I helgen firade jag och min älskade man 12 år tillsammans och man fattar inte riktigt vart den tiden tagit vägen... men det har vart 12 underbara år och vi satsar på många till....  ♥
 
Ha en bra dag på er!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0