Midsommarhelgen

Åh va det bara öser ner utanför fönstret!! Kan inte fatta att det bara kan finnas såå mycket regn ovan molnen! När jag gick med Zelma, mellan skurarna trodde jag hamnade jag mitt i en skur! Pisseblöt blev både jag och hund och Zelma vände om så fort hon gjort sitt =)
 
Hem och fylla på magen tillsammans med familjen, äggfrukost såklart! Sen sysselsätter vi oss med att tömma tvättkorgen en sån här dag! Hade nog tur för jag & Nett tog stavarna sen och gick en runda runt strängen och det kom bara en aning droppar... När vi kom hem öppnade sig himlen totalt!! Puh!
 
 
 
Mina fina midsommarbarn! Lovis har min klänning p sig som farmor sytt en gång i tiden till mig! Åh det värmer mitt hjärta!
 
Har haft en helt fantastisk midsommarhelg för övrigt och vi hade faktiskt tur med vädret på midsommar! Svärfar kom upp med hans lille Ivan & Bobbo för att fira midsommar tillsammans med oss! Härligt att kunna vara tillsammans en sån här dag! Det blev traditionell midsommarlunch med sill & potäter, gräddfil, kassler, jordgubbar & grädde! Jag kan lova att det inte räknades en enda pp så det tar jag igen nu!
 
 
Här dansas det eller det görs ett gott försök i alla fall =)
 
 
Massa gofika!! Åh va mysigt!!
 
Mätta i magen och med fullpackad fikakorg åkte vi upp till stättared med mamma, pappa, Nett, Rikard och alla barnen! Kransar till dagen i ära hade jag fixat till mig och Loppan och hennes fick sitta kvar ganska länge =)
 
Tyvärr blev vi besvikna på arrangemanget detta året! Egentligen var det kasst redan förra året men man vill ju hålla kvar på traditioner så långt det går! Nästa år så blir det att åka någon annan stans för att dansa runt stången!
 
 
Vi hade tur med vädret, regnet öste ner när vi åkte hem så det bildade en sjö på vägen men skam den som ger sig jag och mamma åkte ut till Bua för att hämta hem Jenny... Hem och börja skala potatis till ett halvt fotbollslag =) Fixa fram grillar, bord, stolar, blommor på borden, ljus osv. Lite tilltugg under tiden, en cider och bara njuta av att vara tillsammans!!
 
Det blev såå lyckat alltihopa och maten blev perfekt! Tur att jag har en sån alldeles egen mästergrillare!! Efter maten blev det kubb och seger för tjejerna =) Såå roligt såå!!
 
Full koncentration!!
Ha ha ingen träff här inte =)
 

Segerchest =)        
In action!!
                           
 
 
Mina juveler lekte jätte fint tillsammans!!
 
Goa lilla Vilja tyckte det var spännande med kubb!!
 
 
      
Svärfar & Jenny                                         Far & son
 
 
Under kvällen började det blåsa bra i träden men vi satt uppe till 2 och en del höll i till tre... Det kändes dagen efter vill jag lova! Man blir änna bakis fats man inte drack mer än att bli sallongsberusad!! Vi åt och vi åt och vi åt så det nästan bubblade ur öronen och det kändes också dagen efter... Men då fortsatte man att äta gottigt och det är först i dag som jag tagit mitt förnuft till fånga och skriver i boken, räknar och har nu motionerat mig =) Nu blir det järnet igen, hela veckan! Känns faktiskt jätte skönt!!
 
Gårdagen spenderades ii lugnets tecken =) Midsommarlunch tillsammans med mor & far! En massa tv-tittande och det var faktiskt såå skönt och precis vad vi behövde! Nu börjar jag inse att imorogn ska jag inte upp till jobb i alla fall, vi e LEDIGA!! Men jag ska be min darling väcka mig 5 om et är väder till att gå med stavarna!! Kan ju alltid krypa ner i bingen igen sen =)
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0