Vällingen slut...

Gokväll!
 
Då tar familjen Stehnson en ny vändning... Ikväll tog vällingen slut och vi beslutade att testa att sluta med den... Ett steg till att bli nappfri & utan blöja i sommar... Lovis blev förskrossad och ville att jag skulle gå ut i köket och laga välling till henne. Det  grjorde lite ont i mammahjärtat, det ska erkännas! Men vi letade fram Kanin, napp & snutte och stoppade om henne i bäddsoffan till Trassel som pappa fixade på =) Då gick det bra! Håller tummar och tår för att det ska gå bra! Det är ju inte så att hon behöver det, 3 år gammal. Det är för att det är gott, såklart!
 
Börjat att röjja på vinden... Det lär bli ett helt projekt! Herre jösses me skräp, sparade gamla papper, söndriga lampor mm det e ju inte klokt! Hur tänkte vi där? Hur ser det ut på era vindar? Vi är ju ganska bra på att rensa ut egentligen, en gång på våren och en gång på hösten. Men vi har tydligen inte gått igenoom allt. Många lådor ståd bara där, prydligt staplade och då har jag inte reflekterat över dem heller! Men nu åker dem =)
 
Min lilla Lovis har lekt med en kompis idag, för fösta gången! Det gick hur bra som helst, min lilla Loppa! Hon vinkade glatt av pappan som körde henne till Saga! De hade haft jätteroligt och lekt både ensamma och vart på besök i Sagas morfars ladugård och tittat på kossorna =) Ellioth har lekt hos Herman hela eftermiddagen så vi var barnfria ett par timmar... Jösses vad konstigt det var! Oj oj oj va rastlös jag var, det var då jag vart uppe på vinden =) Tänk va fin den kommer att bli nu när mina barn börjat leka med kompisar... Det kallas terapiarbete för mamman!
 
Nu blir det pannkaksstekning inför barnens stättaredsutflyckt med Solkulla i morgon! Hoppas att de får bättre väder än vad vi haft idag! Kanske ine 30 grader men lite lagom skönt, utan regn! Undra om man kan beställa det?
 
En späckad vecka framför oss! Jobba alla dagar, utvecklingssamtal med Ellioth på tisdag, Picknick & föräldramöte på torsdag... Det blir nog bra bara man tar en dag i sänder...
 
Snart en prmenad innan jag hamnar i soffan och håller tummen för att det ska gå någt tittvänligt på tv! Ha en fortsatt trevlig söndag på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0