Bebbegoooos!

Åh då var äntligen fredag här och ärligt talat känner jag mig ganska sliten =) Fast på ett bra sätt! Jag va uppe innan tuppen för det var min öppningsfredag... Shit va TIDIGT! Har soovit asdåligt i natt för att man är rädd att man ska försova sig! Aningen förkyld fortfarande som alla andra i Veddige! Tycker att det snörvlas och hostar överallt...
 
Haft en skön dag på jobbet & har försökt adventspynta men det hade underlättat om vi hade förlängningssladdar och grenkontakter! Lovis har vart med, mammig som tusan men det har gått bra! Efter jobbet körde vi till Blomterboden och köpte krans till dörren, adventsstjärnir och vinterbloss =) Är såå nöjd, det är julfeeling i hela huset och hela kroppen =)
 
Imorogn ska det ut och plockas mossa så vi kan göra iordning adventsstaken! Sen ska det slås in paket inför söndagen, bara 48 st så det lär ju ta sin tid! Vet inte vart de ska hänga eftersom det finns choklad i och har en hund som tydligen kan klättra på väggarna! Det enda jag saknar nu är en fungerande kamera, vår är sönder!!! Efterssom vi köpte den på konkursutförsäljning vet jag inte vart vi kan lämna in den, vad det kan komma att kosta... Är det värt att laga eller köpa en ny??
 
Har vart i Bua idag, hos Tina & Stefan! Såå mysigt och såå länge sedan, alldeles föör länge sedan och det fåår inte gå så lång tid någon mer gång! Skärpning Cissi! Det var precis som igår, inte en dag har gått och det är såå skönt med Tina och min relation! Vi vet vart vi har varandra, inga konstigheter, på lika vilkor och det ger såå go positiv energi ♥ De hade fått en ny liten familjemedlem, Elsa! Såå go och söt unge =) Lovis blev såå svartis och tyckte att det var sååå jobbigt att jag gosade med en bebbe! Stackars lilla Loppan =) Vi planerar för ett lekstugebesök under julen!
 
Annars är tanken att åka till Kungsbacka imorgon... Känns knepigt för veckan har vart sådär... Julgodheter i måndags och lite fika ett par dagar, ett par pp över ett par dagar men förhoppningsvis innom budgeten. Det återstår att se... Inga promenader denna veckan heller pga mycket möten, förkyldningen har gjort att jag inte orkat eller haft tiden... Hoppas att det blir bättre av den varan nästa vecka! Får hoppas att all min städning har gett lite extra klirr i pp-budgeten!
 
 
Så nu ska det njutas av advent och ta hand om varnadra! Känner att det är mycket känslor och saknad av nära och kära som inte längre finns med oss. När jag diskade kaffekannorna i veckan så kom saknaden och tomheten över mig... Älskade farmor, det är första julen utan dig och det gör riktigt ont! Bakade dina lussekatter häromdagen, sådana saker som är såå viktigt att ta tillvara! Känner att hon är här mellanåt ♥ Ska till graven och tända ljus och på söndag ska jag till Lindberga kyrka och lyssna på Lito-kören som firar in advent ♥ Det ligger mig varmt om hjärtat och där känner jag mig hemma, alla vackra psalmer under advent är ett måste!
 
Nu blir det Idol, soffhäng och barngos! Ha en härlig fredagskväll på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0