En härlig helg!!

Åhhhh söndag kväll efter novemberlovet... Inte lätt att lägga två piggelina barn!! Blir snart lite lätt GALEN!!!
 
För övrigt fortlöpte kvällen utan mindre värlsdkrig med kvällsmat, dusch och pyjamas... Det var Lovis tur att välja film, Nils Karlsson Pyssling... Gonatt, puss & kram... Hm tja det höll i sig en stund följt av femtielva tjötande gå och lägg dig, spring, maaammmmaaa.... Suck!! Nu har jag gett upp och orkar inte tjöta mera! Det e ingen som lyssnar och de lär inte somna på denna sidan nyheterna =)
 
Blev en kort kvällspromenad med Zelma, inget vidare promenadväder alls, suktade efter en lugn och skön kväll i soffan med två barn sovandes i tid... Söndagsfilmen innan man slaggar in inför en ny vecka, ull av utmaningar!! Tja livet blir inte alltid som man har tängt sig och det e ingen ide att hänga läpp för det =)
 
 
 
 
Har fixat och donat lite på baksidan så nu slipper jag skämmas ör mina döda blommor i fönsterlådan! Granris fick en höst/jul feeling!! Höstplanteringen vid dörren gjorde jag förra helgen och det känns såå skönt att äntligen blivit av med det gamla!! Hoppas att det håller året ut =)
 
För övrigt har det inte hänt många knop i det Stehnsonska hemmet denna helgen, ingen städning i jordhålan =) Det kan vi göra när vi blir gamla... Lite skit i hörnena har ingen dött av! Hellre ett skitigt hem än ett rent helvete =) Japp det ska bli min nya refräng!! Vi har bara gjort sånt vi kännt för! Ätit god mat, druckigt ett par glas vin, umgåts med vänner på lördagen och idag har vi bara slappat på förmiddagen! Jag unnande mig en promenad innan frukost med Zelman, egentid!! På etermiddagen åkte vi hem till Jörgen & Mari! Såå mysigt!! Massa att prata om och det blev pepparkakspremiär =) Mums, vilken underskattad kaka! Det var riktigt trevligt och alldels föör länge sedan vi sågs! Det e helt galet egnetligen... Tiden bara rusar iväg och alla har fullt upp med sitt...
 
Fick lite inspiration häromdagen och hittade lite kastanjer som fick pryda mitt betongfat... När vi var på kyrkogården i fredags hittade jag en vacker gren rån ett Lärkträd som oxå fick en plats, kanske jag ska lägga dit lite mossa... Älskar ljus och allt vad det innebär och det är bara fantasin som sätter gränser!
 
 
Två troll som inte vill sova, älskar att retas, tetas och helst vara med mitt i händelsernas centrum, annars kanske man missar något! Hoppas de somnar nu när 9-Filmen börjar, den var inte så barnvänlig, Wanted??
 

Såå nu tillbaka till soffan, med min gubbe... Förhoppningsvis utan kids, håll tummarna!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0