Söndag & husmanskost

Sköna söndag!!
 
Hur härlig höst har vi inte egentligen?? Vi e ganska bortskämda hitills måste jag säga =) Solen skiner, ganska varm och skönt och inte ett enda element är påslaget!! Vi har varmt & skönt inne än så länge och jag tänker dra på det sålänge det bara går!!
 
Startade dagen med en stavrunda =) Shit va svettig hon blev =) Helt underbart!! Fortsatte en runda med Zelma innan vi åt frukost tillsammans! Älskar söndagsfrukostar, ägg, macka, te och massa prat =) Man får passa på att vara sociala när tid finnes!!
 
Känner mig mycket nöjd med vad vi har hunnit med den här helgen! Både fram och baksidan är höstfixade, rabatterna är rensade och nu är det bara krukorna som ska kläs i höstkläder, men det får vänta ett par veckor till! Ibland får man prioritera, det har vart så mycket annat som kom på första plats... Idag har hon fått tvättat lite, damsugit, umgåts med Jen och Milo fick stillat saknade efter Lovis =) Söta ungen!! Jag & Lovis var i affären innan de kom och köpte glass som vi fikade på! Åh jisses va det var gott!! Åh hela den här helgen har varit alldeles föör god, alldeles åt skogen för många pp har hoppat in i min mun! Tur att jag har gått många lååånga härliga rundor den här veckan! Men jag tänker inte hänga läpp för det!
 
Idag åker köttfärslimpan in i ugnen tänkte att den kanske räcker till middag i två dagar, hade inte vart fel eftersom jag jobbar sent imorgon! Husmanskost är ändå favoriten och äntligen gillar jag att laga mat igen =) Tycker att det är roligt, letar lite nytt som man kan blanda med gamla recept och få lite ny insperation och kanske få mig till att hålla mig i kragen även på helgerna??!! Eller?? 
 
Ny lång vecka framför oss med många nya projekt på G... Jobb och hemma! Vinden... väntar på att jag ska ta mig upp och fixa och dona, jag har en plan i alla fall! Känns härligt!! Är det någon som hör talas om en bakluckeloppis i närheten inom en snar framtid så hojta gärna!!!
 
Nä nu ska jag och min dotter ta oss upp ur sofffan och ut i köket för att laga mat!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0