Helg!!

Brrr va kallt det var idag när jag var ute med Zelma!! Mössa, vantar och jag vette hundan hur länge min flis kan hänga med eller om jag får mellanlanda med en tjock tröja under! Ja jag vet att jag är kanske extremt frusen =) Ullfilten är på på natten!! Får se hur länge jag klarar mig utan det tjocka farmor-täcket!  
 
Har en ganska morognpigg lädy i det här huset, mammaradarn är nog påslagen dygnet runt! Så fort jag kommit in efter att jag vart runt brandstationen med Zelma tassade hon upp, trotts att jag smög! Ellioth därimot fick jag nyss väkt! Men det e klart han är uppe och drömmer om kvällarna så han kanske behöver mer sömn!
 
Idag ska Ellioth åka bussen till stan med klassen för att kolla på teater! Såå spännande!! Han tycker att det ska bli jätte roligt! Han har börjat prata mer om skolan i en positiv bemärkning och det känns såå skönt! Igår kramade han fröken när vi kom till skolan! Han tycker mycket om Marie =) Kan inte annat än att instämma!! Hon är otroligt bra med barnen och jag måste säga att jag blir imponerad av hennes sätt att fånga en hel grupp barn på 19 kids =) Beprövad erfarenhet kallas nog det!! Det går bättre och bättre i skolan nu och han börjar nog landa i det hela! Jag kan slappna av på ett helt annat sätt med när det går bra att lämna honom och han inte sliter sig fast i mig och gråter! Det skär i mammahjärtat och jag bär det med mig hela dagen =( Men det värmer när jag ser att han har hittat lite nya kompisar och faktiskt försöker att leka med dem! Det är så svårt med kompisar, det gäller ju att man vill själv med och det verkar ju somom han vill det nu =)
 
Igår hade vi kärt besök av Carro och barnen =) Herman följde oxå med så det var huset fullt! Underbart!! Vi fick dra ut bordet när vi skulle äta och det var premiär på extrastolarna!! Mitt i allt kom Martina och Olivia på kaffe! Mysigt en helt vanlig torsdag! Åh vad jag kan sakna umgänget med vänner, spontanfika, mm Det är så svårt att få in det på veckorna när tåget rullar på!Vardagen ska ju fungera med med små barn som ska läggas i tid, middag som ska göras osv!
 
Såå skönt det är med fredag, och var i hellsingland tog denna veckan vägen då?? Känns som ett skenande godståg! Idag blir det till att handla inför helgens kalas för Alvin =) Ser jag mycket fram mot! Gulaschsoppa har gossen beställt, hembakat bröd ch äppelpaj med vaniljsås! Han kan minsann min gosse! Till fredagsmys vette hundan vad köket erbjuder?? Är en aning fantasilös vad det gäller mat! Magen verkar funka ganska bra med, bara jag håller mig till maten som är bra, stressa mindre, ut och gå och vara tillsammans med mina nära & kära =)
 
Nä nu kanske jag skulle se om jag kan få på kläder på mina troll, en till sklan och en ska följa med mig idag då det är planeringsdag på Solkulla! Premiär med extrabarn på Trollebo =) Ska bli riktigt roligt faktiskt!! Ha en bra dag och hoppas att helgen bjuder på sensommarväder och mycket mys!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0