Vardag igen

Puh vilken cykelpromenad med Lovis, Vilja & Nett =) Barnen körde på som hejsan!! Lovis har gjort sin första vurpa men hon hoppade upp igen och körde på! Gick ju riktigt bra förutom att cyklen är helt störd... det går icke att svänga höger med den! Suck! Pappan får laga när han kommer hem =) Vår egen mekanicker <3
 
Sköna lördag, jobbat en full vecka och det känns faktiskt riktigt skönt att kommit tillbaka till vardagen =) Sköna rutiner, bra mat och motion! Trotts att det regnat hela veckan gick det bra på vv i dag! -0,1 efter sommaren, känns faktiskt riktigt bra! Efter Vimmerby var det plus 2,2 så nu är det bara det jag har att jobba av innan jag tar tag i det som är kvar till mål! Känns helt överkomligt och inte helt oövervinnligt! kan jag fortsätta veckorna framöver såsom denna har vart så ser jag inga problem i det alls! Förutom lördagarna =) De funkar desto mindre... Men det är ju så livet kommer att vara =) Det gäller att finna en medelväg för annars blir det för tungt och man kan inte gå med en snara runt halsen hela tiden då blir det inte bra!
 
Ellioth & pappan är i Karl Gustav på motorfest och jag antar att det är en liten kille som njuter i fulla drag av att vara själv med pappan och bara göra saker de gillar! Kanske en sista sväng med chevan innan hösten är här....  Det skulle vara massa olika jordbruksmaskiner, traktorpulling mm så jag tror att de överlever =) Lovis fick följa med mig istället för hon hade garanterat tröttnat ut efter en kvart! Då hade det inte blivit såå roligt för grabbarna! Vår Loppa är inne i den värsta perioden ever och det är bara att genomlida den och gå ur stärkt på andra sidan, inte ge med sig, välja sina strider och försöka att skratta åt det! Fy vilket frustration och maktlöshet, jag blir galen emellanåt och vet inte hur i alls sin dar det ska lösa sig, att det ska gå över!!
 
På måndag börjar han ettan, min lille grabb! Hur katten hände det?? Lagom nervös är han och tyckte att de två dagarana vart jobbiga på fritids, han fixar inte när han inte vet vad som händer, vilka barn som är där osv. Så det är skönt med rutiner och vardag på många plan! Alvin börjar tvåan och tycker nog med att det ska bli ganska kul att komma igång igen! Han har vart med Robin och jobbat en dag och ska med på måndag med och han hade gjort bra ifrån sig <3 Stolt man blir!!
 
Känslomässigt har det vart lite tufft, mycket som händer runt omkring, mycket jobbigt och mycket tankar! Livet är såå sårbart och så fruktansvärt orättvist och jag önskar såå att det fanns något mirakel att be för!  Tänker på er hela tiden <3
 
Ikväll blir det grillning med mamma & pappa och jag hoppas att vi kan spela ett parti gin & rummi, det var alldeles för länge sedan så det ska bli jätte roligt!! Det var lite om livet just nu... Ha det bäst och va rädda om er och ta vara på varandra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0