Theo 2 år!!

Oj oj oj vad det spritter i de små kropparna på Lomvägen =) Pappan är ute och städar och tvättar bilen inför trippen! Mamman tvättar och börjar packa ner kläder så det händer lite av varje... Zelma är nybadad, nyklippt och ska få en ny dos med fästingmedel så är hon redo för att åka ut till Näs! Vi ska åka ut i kväll med henne och ställa Chevan och min bil då pappa ville låna den och köra lite till dumpen.
 
Vi var på födelsedagskalas hos Theo igår då han redan är 2 år!! Tänk va tiden går!!
 

Hipp hipp HURRA för våran Theo!!
 
En Nisse som är mäkta sugen på tårta =)  Kan lova att den var supergod!!
 
Måste skryta lite över min dotter idag, vi har pillat ur en megastor flis ur hennes så! Pinsett, nål och Xylocain gjorde susen, stoora krokodiltårar men hon stålsatte sig och det gick jättebra! Kommer ihåg när jag var liten hur rädd man va! Hua!! Nu klarar hon att gå på Astrid Lindgrens värld =) Det kan man ju inte göra med en stor flis i fossingen!
 
 
Min och Keys chilisar har börjat växa!! Tänk va massa små godingar det kan bli!! Det är såå roligt att plantera, önskar man hade bättre/större möjligheter till att så lite egna saker! Jag har lite dill, basilika, persilja på baksidan i en blomsterlåda och det är en speciell känsla att kunna gå ut och plocka lite när man lagar mat! Men en dag kanske drömmen slår in, vem vet! Kanske fortare än jag anar =)
 
Jag & Nett var uppe på vv igår och det gick hur bra som helst! - 0,8 kg!! Nu börjar det närma sig målvikt... bara 3,4 kg kvar... Var ute med stavarna idag med och det är såå skönt! Älskar det!!  Jag hoppas verkligen att jag ska klara av att hålla mig i skinnet i sommar så jag någon gång når målet... Vi upptäckte att tonfisk i vatten gick under mättande mat så nu blir det tonfisksallad igen =) Mums va gott!! Eller pastasås med tonfisk i tomatsås! Mums!!
 
Nähe... nu får jag ge mig tillbaka till packandet!! Ha det bäst!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0