Semledagen

Kvällen på er!!
 
Då var det den berömda semledagen... Varenda kotte lägger ut bilder på sina semlor och jaa jag blir lite sugen... Mannen hade köpt med sig semlor & negerbollar (ja jag säger fortfarande negerbollar) till barnens förtjusning! Och Bruno såklart =) Han hade köpt två... Jag tackade nej tack och lagade middag =)
 
  
Muuummmmsssss!!
 

Världens underbaraste Ellioth med Bruno <3
 
 
En mumsig negerboll kan man ju leva med efter ett härligt bad!!
Bruno är på tredje besöket hos Ellioth! Idag fick vi en ny läxa där Ellioth skulle måla & rita Elin & Julis som hade två tiokronor var och skulle köpa godis... Hur mycket pengar var det tillsammans?? Det var inga problem att göra läxan fast man vart hos Herman efter skolan och lekt =) Det var nog fläskpannkakan som gav lite extra energi innan Roger hämtade honom!
 
Men när barnen fikade och mannen tog fram nummer två paxade jag locket & doppade i grädden och mandelmassan! Vist som katten att det var gott men jag får ändå säga att jag var nöjd sen! Har inte ätit en enda semla i år och jag hoppas att jag är nöjd med ett lock!!
 

Min galna kärlek med semla nummer två!!

Är galet trött idag efter en lång dag på jobbet med massor att göra! Vi kämpar på som aldrig förr med en man kort... Bara att kavla upp ärmarna och jobba på =) Trotts att vi lagt oss här hemma klockan nio två kvällar i rad så är jag megatrött och längtar tills klockan blir nio, tvätten hängts upp och jag kan få krypa ner i sängen och läsa lite! Njuter av att äntligen tagit upp mitt stora intresse för böcker! Blir nog inte så mycket läst idag dock men det är avkopplande!
 
...Natten på er...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0