Prunkande grönt!!!

Det har hänt grejor i mina rabatter!! Förra helgen gav jag mig på den ena rabatten och fick upp två syrener & två videträd, tre timmar bara svischade förbi men fint blev det & framförallt ljust!! Igår fjäskade jag med Rikard & vi tog oss ann den andra sidan (under köksfönstret) De satt värre... Rikards nya lille bil fick visa vad den gick för och vi
fick dra upp de buskarna =)  Upp med all jord för att rensa bort alla tusen rötter!! Det känns i kroppen idag men det blev såå fint!!
 
Nu är det bara frågan om vad som ska hända... Sitter i köket & planerar mina rabatter på framsidan...Oj det kan bli precis hur dyrt som helst vill jag lova!! Shit va mycket fint det finns!!  Det gäller att verkligen fundera ut hur jag vill ha det och välja med omsorg. Det absolut viktigaste är att få bort all kattskit, de har gjort rabatterna till en megastor kattlåda =( Det luktar och är såå äkligt!!
 
Jag ser framför mig hur det kommer att bli, stenar, sten, massa grönt, lite blommigt, lite på höjden i olika höjder =) Det ska vara lättskött, inget lukande! Sen får det bli nya krukor till framsidan & där kan jag ha blommor!!
 
På baksidan kommer det att bli klätterväxter, ätbart & bort med de hemska enarna (läs barrskiten)!! Nästa projekt att ta bort! Den stora halvdöda enen ska bort på framsidan med men jag är sugen på att planetera en fin gran där som man kan sätta ljus i på vintern!
 
Igår var Jörgen & Mari med kids här och vi tryfflade tacos, godis & chips!! Mumma va gött & såå trevligt som alltid!! Har en mycket obstinat & prövande fröken fräken bara som testar sina moders tålamod ut i fingerspetsarna.... vet inte vad jag ska göra... Ena stunden känner man sig som en skällkärring & andra en mespropp som inte säger till mer.... Tröttsamt och svårt att veta vad man ska göra....Men det kommer nog bli folk av henne med! Sonen gick på något sorts uppåtchack ända fram till att han stupade i säng innan alla andra... Trött efter barnkalajs på bruket!! Som inte glömdes bort denna gången =)
 
Idag ska vi passa vår lilla solstråle Vilja ett par timmar när mamman & pappan jobbar =) Min gubbe är med & jobbar... Stoppet på Värö började i dag =( Så det är bara att ta sig ann dagen & fixa här inne... Det kan verkligen behövas!!! Saker överallt, tvätt i stora högar!! Suck!! Det var mycket roligare & drömma sig bort i en prundaknde rabatt & blogga =)
 
Ha en trevlig söndag på er!! KRAM
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0