Juldagen

God fortsättning på er alla 🎄
 
Juldagen är till ända och jag siiter försjunken i soffan och luktar på doften av gran i mitt vardagsrum, så lugnt och skönt! Äntligen har barnen kommit till ro i sina sängar... Vi har spelat spel so barnen fått i julklapp... Lovis bröt ihop, Ellioth red på vinsten, Lovis skrek... länge! Tillslut lägrade sig lugnet och vi damp ner i sängen och lade OS för att läsa Tomtens julstök... Nostalgi på hög nivå! Vi har inte ens hunnit läsa alla julbök Erna då livet vart uppochner... Båda barnen fick läsa sina tio minuter, trötta, nöjda somnade de med värmekudde med mamman mitt emellan... 
 
Det har vart en lugn och skön jul, och det är med tillförlitlighet och hopp jag ser på framtiden ❤️ Vi vaknade upp till julaftonsmorgon och barnen kom intassande och väckte  oss framåt halv nio! Såå skönt med sovmorgon och få ta dagensom den kommer... Det har vart en tuff tid och det känns kroppen! Det blev julfrukost med alla våra älskade barn hemma, promenad, och fixande innan pappa kom och hämtade oss... En lugn julafton i näs med god mat, dryck, gott sällskapande med bara familjen, tv, mys, jultomten som kom på besök och mycket mer... Det var precis en sån jul vi alla behövde! 
 
Juldagen fortsatte i samma anda... Att vi kan vara så trötta mentalt, att det sätter sig i kroppen är helt otroligt! Idag har vi bara slappat, njutit av sällskapet, slumrat efter frukost och promenad 😉 Ett lugn har landat i kroppen och barnen har lekt, spelat sitt spel, ätit godis och bara vart... Vi har vart på kalas i eftermiddag och det var Såå skönt att träffa vänner, få vara och äta gott! Roger kände att det var tufft att möta en del men samtidigt dömmer de inte honom... Det var som jag sa till honom, det är mitt val, det är ingen annan som har rätt att döma honom. Jag har valt att vara med honom, att försöka rädda vårt äktenskap och kämpa för vår familj... det är ingen annan som behöver lägga sig i den  kampen! Fredagen var otroligt viktig för oss och Roger fick chansen att vara ensam, tänka i lugn och ro och få känna efter... Han valde oss och vi valde att kämpa för oss ❤️ 
 
Ett sånt velande, ett stormande av känslor, alla känslor väller fram och det vänder på ingenting.... Det är bara att åka med, känna efter och välja tillsammans hur vi ska gå vidare.... Han hade en ny chans att ta rummet i Tvååker men vi kunde inte... Han kände sig halv utan mig och jag vet inte hur jag ska kunna leva utan honom... 
 
min önskan var att leva tillsammans, att kämpa tillsammans och göra vårt bästa för att klara oss ur denna krisen! Att inte ge upp! Som det känns just nu kommer vi att klara det, våra känslor finns, vi ska inte ge upp. 
 
Nu ropar sängen... ska bli Såå skönt att få krypa ner under ett kallt täcke, få andas in dofterna, somna fridfullt och drömma mig bort... Vakna upp till annan dag jul och ta dagen som den kommer... ett besök istan och byta lite klappar... fika hos mamma och pappa... ladda om och åka upp till mära och kära på kvällen 😘🌲 Där blir det kramar, god mat, gott sällskap och barn som leker... 
 
Gonatt på er!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0